ПОГОДЖЕНО:ЗАТВЕРДЖЕНО:

_____________________________________

Заступник директораДиректор ______________

_______________ _________________

 

 

 

ПЛАН

ВИХОВНОЇ РОБОТИ

КЛАСНОГО КЕРІВНИКА 9-В КЛАСУ

Структура 2018-2019 навчального року

(Згідно Листа МОН № 1/9-315 від 07.06.2017 року «Про структуру 2017/2018 навчального року та навчальніпланизагальноосвітніхнавчальнихзакладів»)

І семестр – 01.09.2017 – 22.12.2017

 

Осінніканікули –розпочинаються 29.10.2017 та триватимуть до 06.11.2017. Таким чином, осінніканікулибудутьтривати 9 діб.

Зимовіканікули –починаються 24.12.2017 та закінчуються08.01.2018. Їхтривалістьскладатиме 16 днів.

ІІ семестр – 09.01.2018– 25.05.2018

Весняніканікули –розпочинаються 25.03.2018 та триватимуть до 02.04.2018. Зимовіканікули складатимуть 9 днів.

Літніканікули –розпочинаються 27.05.2018 та закінчуються01.09.2018.

Методичне забезпечення виховної роботи

1.НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

§Постанова Верховної Ради України від 22.12.2016 № 1807-VIII «Про відзначення пам’ятних дат і ювілеїв у 2017 році».

§Лист ДНУ Інститут модернізації змісту освіти МОН України від 08.08.2016 № 2.1/10-1891 «Про методичні рекомендації щодо захисту прав та соціального супроводу учнів(студентів) у закладах освіти.»

§Лист МОН України від 20.07.2016 № 1/9-383 « Про забезпечення навчальних закладів практичними психологами і соціальними педагогами та організацію у 2016-2017 н.р. належного психологічного супроводу учасників навчально-виховного процесу.»

§Лист ДНУ Інститут модернізації змісту освіти МОН України від 25.07.2016 № 2.1/10-1828 «Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році.»

§Лист МОН України від 02.07.2015 № 3-9-473-15. «Про осучаснення роботи навчальних закладів...»

§Додаток до наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641. ЗАХОДИ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ І МОЛОДІ.

§Наказ МОН України від 28.05.2015 № 581 «Про схвалення Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді».

§Лист МОН України від 22.05.2015 № 1/9-255 «Про перегляд підходів з організації діяльності музеїв історичного профілю».

§Лист МОН України від 27.11.2014 № 1/9-614 «Про методичні рекомендації з патріотичного виховання».

§Наказ МОН України від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України».

2.НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ З ПИТАНЬ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Закони України

§ Закон України від 09.04.2015 № 314 «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті».

§ Закон України від 09.04.2015 № 315 «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років.»

§ Закон України від 09.04.2015 № 316 «Про доступ до архівів репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років».

§ Закон України від 09.04.2015 № 317 «Про доступ до архівів репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років».

Укази Президента України

§ Указ Президента України №132/2017 від 15.05.2017 «Про відзначення 26-ї річниці незалежності України».

§ Указ Президента України №111/2017 від 20.04.2017 «Про відзначення 21-ї річниці Конституції України».

§ Указ Президента України № 84/2017 від 28.03.2017 «Про відзначення у 2017 році Дня пам’яті та примирення і 72-ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні».

§ Указ Президента України № 75/2017 від 23.03.2017 «Про заходи у зв'язку з 80-ми роковинами Великого терору - масових політичних репресій 1937 - 1938 років».

§ Указ Президента України № 523/2016 від 26.11.2016 «Про заходи у зв’язку з 85-ми роковинами Голодомору 1932 - 1933 років в Україні - геноциду Українського народу».

§ Указ Президента України № 357/2016 від 26.08.2016 «Про відзначення в Україні 500-річчя Реформації».

§ Указ Президента України № 17/2016 від 22.01.2016 «Про заходи з відзначення 100-річчя подій Української революції 1917 – 1921 років».

§ Указ Президента України від 13 жовтня 2015 року № 580/2015 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки».

§ Указ Президента України № 334/2015 «Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді».

§ Указ Президента України № 806, від 14 жовтня 2014 року «Про День захисника України.»

Накази Міністерства освіти і науки України

§ Наказ МОН України від 31.03.2017 № 519 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо вшанування пам'яті Героїв Небесної Сотні»

§ Наказ МОН України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах».

§ Наказ МОН України від 27.10.2014 № 1232 «Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді.»

§ Наказ МОН України від 13.06.2012 № 687 «Про затвердження Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру «Сокіл» («Джура»)».

§ Наказ МОН України від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України.»

Листи Міністерства освіти і науки України

§Лист МОН України » від 25.07.2014 № 1/9-376 «Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014-2015 навчальному році.»

§Лист МОН України від 04.08.2014 № 1/9-392 Про Всеукраїнську акцію «Лист пораненому».

§Лист МОН України від 13.08.2014 № 1/9-412 «Про проведення Уроків мужності.»

§Лист МОН України від 17.10.2014 № 1/9-543 «Про відзначення 70-ї річниці вигнання нацистських окупантів з України» з додатком «Методичні матеріали щодо вшанування 70-ї річниці вигнання нацистських окупантів з України» .

§Лист МОН України від 17.02.2015 № 1/9-78 «Про організацію Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») в навчальних закладах».

§Лист МОН України від 23.04.2015 № 1/9-211 «Про відзначення Дня пам’яті та примирення і Дня Перемоги над нацизмом у Європі».

§Лист МОН України від 25.09.2015 № 1/9-455 «Щодо заходів з відзначення Дня захисника України».

§ Лист МОН України від 20.07.2016 № 1/9-383 «Про забезпечення навчальних закладів практичними психологами і соціальними педагогами та організацію у 2016-2017 н.р. належного психологічного супроводу учасників навчально-виховного процесу».

Теоретичні основи виховної роботи з класом

1. Циклограма класного керівника

• Щоденно:

1. Робота з тими хто запізнюється та виявлення причин відсутності учнів.

2. Організація харчування учнів.

3. Організація чергування учнів.

4. Індивідуальна робота з учнями.

5. Контроль за зовнішнім виглядом учнів.

• Щотижня:

1. Перевірка щоденників.

2. Проведення заходів за планом.

3. Робота з батьками за планом.

4. Робота з вчителями - предметниками.

5. Психолого-педагогічні спостереження.

• Щомісяця:

1. Відвідування уроків класу.

2. Консультація районного психолога стосовно важковиховуваних дітей.

3. Зустріч з батьками за планом.

4. Нарада щодо планування роботи.

• Протягом семестру:

1. Оформлення класного журналу.

2. Засідання МО класних керівників (за планом).

3. Аналіз виконання плану, корекція.

4. Проведення батьківських зборів, засідання батьківського комітету (за планом).

Один раз на навчальний рік:

1. Оформлення особових справ.

2. Аналіз роботи та складання плану виховної роботи.

3. Статистичні дані.

4. Проведення відкритого виховного заходу.

2. Пріоритетні напрями діяльності класного керівника

  1. Перебудова змісту виховання, ключовими поняттями якого є людяність, милосердя, доброта, чесність, порядність.
  2. Визнана роль загальнолюдських цінностей та загальнолюдської моралі.
  3. Гуманізація відносин, цілісність виховного процесу.
  4. Вивчення учнів, учнівського колективу.
  5. Організація виховання та згуртування учнівського колективу.
  6. Організаційно-педагогічна діяльність щодо забезпечення життєдіяльності класного колективу.
  7. Розвиток особистості, її творчого потенціалу.
  8. Робота з батьками, індивідуальний вплив.

 

3. Зміст роботи класного керівника.

1.Вивчення учнів.

2.Об’єднання учнів у колектив.

3.Співпраця з дитячими та молодіжними організаціями.

4.Робота з батьками та громадськістю.

5.Співпраця з культурно-освітніми та позакласними установами.

6.Співпраця із шкільним психологом.

7.Співпраця із шкільним соціологом.

8.Організація виховної діяльності: правової, родинно-сімейної, національно-патріотичної, трудової, естетичної, морально-етичної, екологічної, формування здорового способу життя, розвиток пізнавальної активності.

9.Індивідуальна робота з учнями.

10.Співпраця з вчителями - предметниками щодо дотримання єдиних педагогічних вимог у класі.

 

4.Основні завдання класного керівника

1.Виховання високої моралі у підростаючого покоління, формування в нього українського менталітету, традицій.

2.Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.

3.Духовно-моральне виховання.

4.Національно-патріотичне виховання.

5.Розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.

6.Підготовка школярів до господарсько-трудової діяльності.

7.Створення умов для вільного вибору учнями світоглядних позицій.

8.Гуманізація педагогічного процесу, демократизація стосунків у колективі.

9.Врахування інтересів дітей.

10.Організація роботи з батьками.

 

5. Показники успішної діяльності класного керівника

1.Високий рівень ефективності виховної роботи з класним колективом.

2.Високий рівень розвитку творчої індивідуальності класного керівника, наявність в нього авторської педагогічної технології.

3.Високий рівень володіння уміннями та навичками класного керівника ( уміння поставити мету, спланувати роботу, здійснити її, оцінити, проаналізувати та зробити висновки).

4.Активна співтворчість з класом.

5.Контакт з батьками, залучення їх до співпраці.

6.Володіння вмінням зацікавити вихованців власним захопленням, організувати дозвілля.

7.Взаємний інтерес класного керівника та учнів один до одного, повага учнів до класного керівника.

 

ЗАПОВІТИМАТЕРІТЕРЕЗИ (які використовую в своїй діяльності)

1.Люди бувають нерозумними, нелогічними і егоїстичними – і все ж люби їх!

2.Коли ти робиш добро, то люди звинувачуватимуть тебе у затаєній особистій користі і самолюбстві – і все ж виявляй доброту!

3.Якщо ти досягнув успіху, то може з’явитися багато фальшивих друзів і справжніх ворогів – і все ж досягай успіху!

4.Якщо ти чесний і відвертий, то люди обманюватимуть тебе – і все ж будь чесним і відвертим!

5.Те, що ти будував роками, може бути зруйнованим в одну мить – і все ж будуй!

6.Люди потребують допомоги, але вони згодом дорікатимуть тобі за неї – і все ж допомагай людям!

7.Якщо ти досягнув безмежного щастя, тобі будуть заздрити – і все ж будь щасливим!

8.Добро, яке ти зробив сьогодні, люди забудуть завтра – і все ж твори добро!

9.Ділись із людьми кращим, що в тебе є, і цього ніколи не буде достатньо – і все ж ділись найкращим!

 

ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

1.Люби, поважай, цінуйкожнудитину.

2.Самовдосконалюйся, будь особистістю.

3.Умійслухатидітей, будь терплячим.

4.Не навчай того, з чимнеобізнаний.

5.Кажи дитині не тільки те, чим тинезадоволений, а й те, що тебе у нійрадує.

6.Не сприймайдитину як власність.

7.Допомагай батькам вироститидитину для життясеред людей.

8.Дорожи довір'ямдитини.

9.Створюй доброзичливий коллектив батьків та учнів.

10. Будь веселим, жартами підтримуй та заохочуйпозитивне.

 

Аналіз

виховної роботи у 8-В класі за 2016-2017 навчальний рік

та завдання на 2017-2018 навчальний рік.

Виконуючи завдання іреалізуючиосновніпринципивиховноїроботи, виховна робота класуорієнтуються на нормативно – правовій базі з питань виховноїроботи, а саме ЗаконахУкраїни «Про освіту», «Про загальнусереднюосвіту», «Про охоронудитинства», «Концепціювихованнядітей та молоді», «Концепціюгромадянськоговиховання», «Національну доктрину розвиткуосвіти», «Конвенцію про права дитини», «Декларацію прав дитини», «Конституцію України», «Основні орієнтири виховання…», «Концепцію національно-патріотичного виховання молоді» та нормативно – правових актах, документах Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки облдержадміністрації, департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради.

Виховна роботакласного колективубула під порядкова на проблемній темі школи, міста, області, спланована та спрямована на досягненняголовної мети – формування та розвитоксоціально-зрілої, творчоїособистості – громадянинаУкраїни.

Виконаннязавдань і реалізаціяосновнихпринципіввиховноїроботипротягомнавчального року здійснювалися за основниминапрямками:

В основу діяльностівиховної роботи класного колективупокладено принцип гуманізму, демократизму, незалежностівідполітичних, громадських та релігійнихорганізацій, поєднаннязагальнолюдського і національноговзаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичноговиховання, науковості, диференціації, індивідуалізаціїзмісту і форм освіти, розвиваючогохарактеру навчання.

На початок навчального року учнів – 27

Вибуло за 2 семестр – 2

Прибуло за 2 семестр – 1

На кінець2016-2017 навчального року – 26 учнів

Високий та середній рівень досягнень мають учні:

Прізвище, ім'я

Рівень

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

4.

 

 

5.

 

 

6.

 

 

7.

 

 

8.

 

 

9.

 

 

10.

 

 

11.

 

 

12.

 

 

13.

 

 

14.

 

 

 

Учнів з початковим та низьким рівнем навчальних знань в класі немає, але є 2 учні, які мають 4 бали ().

Резерв підвищення рівня навчальних досягнень складає група учнів:

1.

Загальний рівень якості досягнень за рік – 70.4 %

Середній бал з предметів– 8,1

Високий рівень досягнень – 11.5 % (3 учні)

Достатній рівень досягнень – 42.3 % (11 учнів)

Високий і достатній рівень – 53.8 % (14 учнів)

Враховуючи результати навчальних досягнень учнів 8-В класу за 2016-17 навчальний рік, необхідно:

1.Надавати індивідуальну допомогу учням з високим та достатнім рівнем навчання за потребою.

2. Залучати учнів та їх батьків щодо організації навчального процесу.

3. Залучатибатьків учнів щодо організації та підготовки батьківських зборів.

4. Приділятиувагу позакласній роботі, залучаючи учнів до участі у позакласних заходах, конкурсах, участі у класних годинах тощо.

Виходячи з аналізу виховної роботи за попередній період, слід відзначити ряд позитивних зрушень в житті класного колективу, рівень успішності класу на належному рівні. Діти мають значний інтелектуальний та творчий потенціал, який за оптимальних умов може розкритися і сприяти всебічному гармонійному розвитку учнівської спільноти загалом та кожної особистості окремо. Саме тому на наступний період виховна робота у класі має бути спрямована на розкриття та реалізацію учнівської творчості в контексті формування відповідального ставлення до своїх обов’язків, продовжити роботу щодо виховання активної життєвої позиції та лідерських якостей через учнівське самоврядування в класі, сприяти тому, щоб зміст та форми колективної творчої діяльності допомагали кожному знайти себе, самовизначитися.

Виховна робота у класіспрямована на вирішення таких завдань:

·створення умов для розумового, духовного, морального, фізичногорозвиткуучнів;

·турбота про здоров'яучнів, пропаганда та формування здорового способу життя;

·формування мовної культури учнів;

·естетичне, екологічне та трудовевиховання як одна з складовихпідготовкиучнів до дорослогожиття;

·продовженнясумісноїроботипсихолого-педагогічноїслужби з педагогами, учнями, батьками;

·вихованнягромадянина, патріота, громадсько-патріотичнихякостейзавдякипродовженнюкраєзнавчої та воєнно-патріотичноїроботи.

Взаємовідносини класного керівника і учнів класу на достатньому рівні. В становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Важливим питанням є стан виховання у сім'ї. Адже робота з батьками – один із основних та найскладніших напрямків роботи класного керівника. Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацює з адміністрацією школи.

У роботі з батьками використовую в основному індивідуальні бесіди, які не обмежені часовими рамками. Проводжу батьківські збори, які відвідують більшість батьків. Під час батьківських зборів моделюю педагогічні ситуації, які б допомогли батькам розв’язувати родинні конфлікти, що виникали під час спілкування дітей з батьками. У практику роботи впроваджую мету про єдність шкільного та родинного впливу на особистість дитини.

Варто відзначити ставлення батьків до проблем та потреб шкільного життя їх дітей. Батьки учнів налаштовані досить позитивно і прагнуть зробити все від них залежне для комфортного перебування їх дітей у школі. Тому необхідно продовжувати забезпечення дієвого зв’язку з батьками у становленні особистості учнів.

Психолого-педагогічна характеристика класу

1.Основні відомості про учнів

п/п

Прізвище, ім’я, по батькові

№ особової справи

Дата народження

Домашня адреса, телефон

 

2. Учнівське самоврядування

Голова ради класного колективу

Заступник голови

Член ради гімназії

Центри учнівського самоврядування: журналісти, редколегія, здоров'я та спорт, правопорядок, екологія, бібліотекар, культура та дозвілля, турбота, господарник.

3.Анкетні дані батьків

п/п

ПІП учня

ПІП батьків

Місце роботи

Місце

проживання

Чи проживає

з сім’єю

 

4. Соціальний паспорт класу

№ з/п

П.І.Б дитини

Дата

народження

Домашня адреса, тел. домашній, моб.)

П.І.Б батьків

Категорія

(код)*

Дата відвідування

1.

 

 

 

 

 

 

Гендерна характеристика класу:

кількістьхлопців - 10

кількістьдівчат – 16

 

II. Стан здоров’я учнів: (заповнює медична сестра)

з/п

ПІБ

дитини

Здоров(а)

Тимчас. розлади здоров'я

Хронічні

соматич.

хвороби

Психо-

соматич.

захвор.

Інвалід

Прим.

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Види поза навчальної діяльності учнів:

з/п

ПІБ

дитини

Музична школа

Спорт. секція

Гурток, клуб (художній, танцювальний, театральний тощо)

Інше

Не відвідує ПНЗ

Прим.

1.

 

 

 

 

 

 

 

IV. Соціальна поведінка учнів:

з/п

ПІБ

дитини

Скоїв (ла) правопорушення

Стоїть на обліку cлужби у справах дітей, крим. міліції

Адиктивна (залежна) поведінка

Системат. порушує дисципл.

Конфлікти з вчителями, учнями

1.

 

 

 

 

 

 

V. інформація про соціальне середовище розвитку учнів:

з/п

ПІБ

дитини

Повна

сім'я

Неповна

сім'я

 

Мати-одиначка (офіційний статус)

 

Вихов.

прийомні батьки.

Мало

запез

печ. (довідка)

Багатодітна сім'я

Дитина-інвалід

Діти-переселенці

Батьки беспосередньо беруть участь або загинули в АТО

5.Розклад уроків

6.Інтереси і захоплення

Прізвище,

ім’я учня

Гурток

факультатив

Секція

Дні тижня

Час

Вчитель